Europski potrošački centar Hrvatska izdao je upozorenje o novoj vrsti prijevare u kojoj se prevaranti lažno predstavljaju kao predstavnici Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net). Ovi prevaranti ciljaju osobe koje su već bile žrtve financijskih prijevara, obećavajući im povrat izgubljenih sredstava.Važno je napomenuti da ECC-Net nikada ne naplaćuje svoje usluge; savjetovanje i pomoć su uvijek besplatni.

Metode koje prevaranti koriste:

  • Kontaktiranje žrtava: Prevaranti se obraćaju putem telefona ili e-pošte, tvrdeći da djeluju u ime ECC-Net-a.
  • Lažne tvrdnje: Obavještavaju žrtve da su njihova izgubljena sredstva pronađena i da se nalaze na računu u švicarskoj banci u Londonu, spremna za prijenos.
  • Zahtjev za osobnim podacima: Prije prijenosa sredstava, traže osobne podatke za “potvrdu identiteta” i upozoravaju da će, ako se podaci ne dostave do određenog datuma, novac biti doniran dobrotvornim organizacijama u Europi.
  • Izmišljene suradnje: Navode lažne suradnje s financijskim regulatorima, Europskom središnjom bankom (ESB) i Interpolom kako bi priča izgledala uvjerljivije.

Kako prepoznati prijevaru:

  • Lažne pozicije i nazivi: Poruke su često potpisane od strane navodnog “Glavnog inspektora Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net)”, pozicije koja ne postoji.
  • Pogrešan naziv organizacije: Ispravan naziv je “Mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net)”, a ne “Europski centar za prava potrošača”.
  • Neovlašteni logotipi: Logotip u potpisu poruke nije povezan s ECC-Net-om.
  • Sumnjive adrese e-pošte: Često sadrže ime koje se ne podudara s onim u sadržaju poruke ili koriste domene koje nisu povezane s ECC-Net-om.

Što učiniti ako primite sumnjivu poruku:

  • Provjerite identitet pošiljatelja: Službeni kontakt podaci nacionalnih Europskih potrošačkih centara dostupni su na: https://www.eccnet.eu/contact-your-local-ecc.
  • Zaštitite osobne podatke: Nemojte dijeliti osjetljive informacije, poput bankovnih podataka ili dokumenata.
  • Nemojte plaćati unaprijed: ECC-Net nikada ne naplaćuje svoje usluge – savjetovanje i pomoć su uvijek besplatni.
  • Prijavite pokušaj prijevare: Sumnjivu komunikaciju prijavite Samostalnoj službi za informacijsku sigurnost u Ministarstvu unutarnjih poslova na: https://mup.gov.hr/kontakti-281975/281975 ili putem e-pošte: policija@mup.hr.

Budite oprezni i uvijek provjeravajte identitet onih koji vas kontaktiraju u ime organizacija poput ECC-Net-a. Objavu ECC-Net-a donosimo u cijelosti u nastavku:

https://www.ecc-croatia.hr/vijesti/242/upozorenje-potrosacima-prevaranti-se-lazno-predstavljaju-kao-predstavnici-mreze-europskih-potrosackih-centara/